Selvom der i Anders Blichfeldts bagage ligger mere end 25 albums, 250 sange, 2000 koncerter og 1 million solgte albums kan man ikke sige, at Anders hviler på laurbærerne, når han i 2025 tager på bandturné..
Tværtimod – og det kan man opleve på fredag den 16. maj 2025 kl. 20.00 på Generator i Ringkøbing. “Kodeordet er de klassiske rock-dyder. Der er ingen backing tracks, det er “what you see is what you get”, og det er musikere, der virkelig kan spille”, fortæller Anders.
Udtrykket er lidt tungere blues-rock, dels fra Anders store Big Fat Snake bagkatalog, men publikum kan også glæde sig til fortolkninger, som Anders har fremført i Toppen af Poppen kombineret med helt nye sange, som “Du”, “Kører hele natten” og “Tik Tak”.
Anders’ ønske er at lave en fest og være i kontrast til det lydbillede, man ellers møder på sommer-scenerne. Også visuelt.
De fem herrer, det klassiske rockorkester, klædt i sort, er sat i et pink nutidsscenarie. Dette viser, at selv om det er længe siden, de blev konfirmeret, har de deres plads i en ny og farverig verden.
Kvalitet går aldrig af mode, håndværk går aldrig af mode-uanset tiden, vi befinder os i. Selv Anders’ pink guitar – en telecaster James Burton model symboliserer både lydbilledet og det visuelle. Guitaren er ikke fra 1968, men en i 2025 optimeret udgave af den originale telecaster fra 1968.
Det bli’r pink. Det bli’r højt. Det bli’r godt.
Anders Blichfeldt Band:
- Anders Blichfeldt: Vokal og Guitar
- Mads Andersen: Trommer
- Martin Jønsson: Keyboards
- Morten Maltesen: Bas
- Ulrik Bust: Saxofon







